Lyngby Boldklub introducerer et opdateret logo, som erstatter det gamle med en mere tidsvarende version.
Der er fuld fart på udviklingen i Lyngby Boldklub. I et nervepirrende opgør på sæsonens sidste dag sikrede klubben sig en forlænget periode i Superligaen. Straks efter denne bedrift meddelte klubben, at hovedtræner David Nielsen, en væsentlig skikkelse bag holdets succes, ville forlade sin post.
Klubben har nu meddelt, at de vil præsentere et nyt logo.
På deres webside udtaler klubben:
“Som en del af Friends of Lyngby, bestyrelsen, og den øverste ledelse, har vi længe leget med ideen om at give Lyngby Boldklubs mærke et løft, for at lede det ind i en mere moderne æra, der visuelt peger mod fremtiden. Dette tiltag har til formål at understrege starten på et nyt kapitel i vores klub, der har mere end 100 års historie bag sig. Ud fra denne tankegang præsenterer vi nu stolt det nye logo,” fortæller Andreas Byder, administrerende direktør i Lyngby Boldklub A/S.
Det er ikke ofte, at en klub beslutter sig for at ændre sit logo. Vores rivaler fra FC Nordsjælland tog en lignende beslutning tilbage i 2019.
Et kendetegn for Lyngby er dens loyale fanbase. Andreas Byder påpeger, at klubben har gjort en indsats for løbende at involvere deres tilhængere, for at sikre den mest ideelle løsning.
“Vi har stræbt efter at involvere både fans og folk omkring klubben så meget som muligt. Selvom vi tidligt indsette, at det ikke ville være muligt at imødekomme alles ønsker eller lytte til hver eneste mening, har vi afholdt indledende fokusgrupper med forskellige aldersklasser blandt fansene. Disse tilbagemeldinger har vi brugt aktivt i processen med at finpudse vores logo, med hjælp fra Uncle Grey hele vejen,” meldes det på klubbens hjemmeside.
Det nye logo, som blev godkendt på en generalforsamling i februar, symboliserer ifølge klubben selv “starten på en ny æra”.
Samlet af Sporthub.dk.
Fanpage: Sporthub.dk.
LiveScore – Live fodboldresultater & odds.